2015. január 9., péntek

Motiválás és demotiválás

Azt mondják, hogy az írásaimmal tudom egy kicsit motiválni az embereket, főleg azokat, akik a közvetlen környezetemben vannak, és hasonló dolgokkal foglalkoznak. Remélem, hogy így van, de azért nem minden olyan pozitív, mint amilyennek néha tűnik, vagy mint amilyennek várjuk. Jöjjön egy kis demotiválás, azután következhet a motiválás.

Kedden kezdődött (volna) a kurzusom, háromnegyed 9-re bementem a nagyon szép termünkbe az Oktatóteremben, ide:


(A kép forrása: http://www.oktatoterem.com/)

Vártam-vártam, szép lassan eltelt a kilenc óra, azután a negyed 10...szoktak késni a diákok, úgyhogy még annyira nem aggódtam, bár előző este rossz érzéssel feküdtem le. Az egyik leendő diák előző nap írta, hogy ma nem tud jönni, de három másikról úgy tudtam, hogy jönnek. Később elkezdtem hívni a volt tanítványomat, aki írt, hogy mégsem tud jönni két barátjával, de jövő héten biztosan itt lesznek. Először nem akartam elhinni, hogy hónapokig tartó tananyagírás és szervezgetés után végre itt az első alkalom, és komolyan nem jön el senki??

Azután persze elkezdtem vadul telefonálni és üzeneteket küldeni: "Akkor biztos eljössz jövő héten?" "Ismersz olyat, aki szívesen tanulna velünk?" "Nincs olyan barátod, rokonod, volt tanítványod, mentoráltad, aki magyarul szeretne tanulni?" Facebookon is persze eszeveszett posztolásba kezdtem. (Ezúton is bocsánat, aki látta ezeket, sajnos nyilvánosra kell állítanom az eseményt mindaddig, amíg összegyűlik a csoport, hiszen a résztvevők csak így tudnak meghívni új embereket.)
Amikor hazaértem, már két új ember is írt, hogy jönne. Végre sikerült felvennem a kapcsolatot egy másik volt tanítványommal, aki szintén lehet, hogy eljön, és hoz magával még egy embert. Mostanra már 9-10 lehetséges jelöltem van. Persze nagyon fogok örülni, ha már a jelentkezők fele ott lesz.

Rájöttem, hogy még jobban kell hirdetnem a dolgokat, mert úgy tűnik, nem jutott el sok emberhez. Most tehát írok-posztolok-képeket rakok ki-plakátoltatok-zaklatok..:D Jövő kedden nagyon remélem, hogy elindulhat a csoport. Ha mégsem lesz még diák, akkor sem adom fel, és még egy vagy két hétig próbálkozom. De ilyen nem lesz, mert eljönnek. (Ugye?)

Egyébként már arra is készülök, hogy mi lesz, ha különböző nyelvi szinten lesznek a diákok. Meglátjuk mennyire, és kell-e majd differenciálni, vagy a tananyag nehezebb szövegeit ki kell-e majd hagyni.

Egy kis motiválás a végére: a hétvégémet a beadandókkal és egyéb irományokkal való foglalkozásra kell szánnom, de megnyugtat a tudat, hogy elegendő feladat közül választhatok: ha megunom az egyiket, elkezdhetem írni a másikat. :) Szép hétvégét mindenkinek!


(A kép forrása: www.pinterest.com)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése