2017. február 28., kedd

Mindenki örül!

Tegnap óta Mindenki erről beszél, Oscar-díjat nyer Deák Kristóf Mindenki című rövidfilmje. Eddig nem ismertem ezt az alkotást, tegnap néztem meg először, és sokak mellett engem is megihletett a 25 perces film. Tanárként eleve közel áll hozzám a téma és az alapötlet, nyelvtanárként és osztályfőnökként pedig triplán is fontosnak tartom, hogy a diákok lássák ezt a filmet, és véleményt alkossanak róla. 

Készítettem tehát egy feladatlapot hozzá, és valószínűleg ezzel nem vagyok egyedül. :) Holnap az A2 szintű csoportommal fogjuk feldolgozni a témát. Nagy szerencse, hogy éppen a szabadidő témájával foglalkozunk, legutóbb a Testről és lélekről című alkotás bemutatóját néztük meg, és ahhoz olvastunk el egy szöveget, melyet az egykismagyaron olvashattok: 
A blog magyart tanulóknak szolgáltat különféle aktuális, érdekes híreket képekkel, videókkal és szólistákkal, érdemes megnézni, mert nagyon jó!

A Mindenki című filmmel kapcsolatos feladatlapot itt találhatjátok meg:

A feladatlap első három részét a film megnézése előtt kell megcsinálni. Az óra címmeditációval indul, a diákok asszociációkat neveznek meg, hogy mi jut eszükbe a filmcím kapcsán. Amellett, hogy beindul a fantáziájuk, a feladat felkelti az érdeklődésüket a téma iránt, illetve a mentális lexikon aktivizálódik, szókapcsolatokat alkothatnak a következő módon: "mindenki szeret filmet nézni" vagy "mindenki táncol". Esetleg a tanáraik is eszükbe fognak jutni, amikor figyelmeztetik őket az órán: "mindenki dolgozik!". A következő feladat bevezeti az új iskolába kerülés témáját. A diákok párban megbeszélik, hogy miért jó vagy rossz új iskolába menni, ezeket rögzítik a táblázatban, majd közösen megbeszéljük a válaszokat. Végül fontosnak tartottam a kórus mint kulcsmomentum bevezetését is. A mi iskolánkban is működik kórus, így a személyes élmény miatt érdekesebb lehet a téma.

Ezután következhet a film megnézése, majd különböző, szövegértést ellenőrző feladatok (kérdések és igaz-hamis állítások). 

Végül az utolsó három feladat segítségével a diákoknak véleményt kell formálniuk a kialakult helyzetről, Erika néni viselkedéséről, a gyerekek tettéről. Végül érdemes megbeszélni, hogy milyen a jó tanár, mit vár egy diák egy jó pedagógustól. Ha osztályfőnöki órán szeretnénk ezt a témát boncolgatni, fontos még részletesebben véleményt mondani, esetleg vitára bocsátani a témát, az érvelést gyakorolni.

Várom a holnapi órát, kíváncsi vagyok, hogy fog sikerülni. Tervezzük még, hogy megnézzük a moziban a Testről és lélekről című filmet, vagy A fehér király címűt. Ti mit gondoltok, melyik lenne aktuálisabb, testhezállóbb 16-17 éves középiskolás diákok számára?

Képtalálat a következőre: „mindenki”

2 megjegyzés:

  1. nagyon jó anyag, köszönöm, én is használni fogom ezen a héten, ha nem bánod :)

    VálaszTörlés