2012. november 17., szombat

Szakdolgozat

Már nagyon régóta nem tudtam írni, mert nagyon sok dolgom volt. Most van egy kis szusszanásnyi időm, úgyhogy leírom, mi minden történt azóta. Az első és legfontosabb hír: kész lett a szakdolgozatom. :) Most kötik éppen, és hétfőn adom le. Nagyon sok munka van benne, úgyhogy remélem, hogy jól sikerült. Egyébként a címe: A tantermi kommunikáció pragmatikája. Két beszédaktust, a kérést és a felszólítást vizsgáltam, és ehhez felvettem hangrögzítőre három magyarórát és két magyar mint idegen nyelvi órát. Felírtam az összes megnyilatkozást, amely kérést vagy felszólítást fejez ki, aztán csoportosítgattam őket, megnéztem, hogy milyen stratégiák a leggyakoribbak, s milyen grammatikai formákkal fejezzük ki őket. Nagyon érdekes volt a kutatás, és visszamentem a Mechába, ami külön jó érzéssel töltött el. :) Olyan kedves volt velem mindenki, hogy újra és újra visszamennék. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése