2014. december 12., péntek

Mentorálás :)

Ismét elrepült egy félév, ismét megírtuk a tesztet az Erasmus-csoportunkkal. Ezúttal - mint már említettem - volt egy mentoráltam, Tünde, aki a csoportban végezte a hosszú tanítási gyakorlatának egy részét. Mivel ez volt az első ilyen munkám, tartottam egy kicsit a feladattól. De nekem szinte mindegyik mentortanárom szuper volt, így el tudtam lesni néhány dolgot, amire feltétlenül figyelni akartam. 
A tanítás során először én tartottam pár órát, Tünde pedig hospitált. Utána megbeszéltük, hogy mi legyen a következő lépés, először egy órarészlet, majd egy 45 perces óra, majd egy teljes dupla óra. Minden egység végén reflektáltunk a tanítási tevékenységre, a csoport munkájára: először Tünde mondta el, hogy mi volt pozitív és miben fejlődne még szívesen, utána pedig én mondtam el ezeket. Úgy vettem észre, hogy a jelölt óráról órára egyre magabiztosabb és ami a legfontosabb, tudatosabb lett. Mindig figyelt arra, hogy mit miért csinál, mit miért mond, és így az órák egyre sikeresebbek voltak. A kreatív feladatok kitalálásában egyáltalán nem kellett segítenem, hiszen Tünde nagyon profi ebben :). Amit pedig eddig tanultam és gyakoroltam a tanári kommunikációval kapcsolatban, azt igyekeztem átadni. 
A vizsgatanítás előtt felidéztem a saját vizsgaórámat, és a bírálat és a saját élményeim segítségével építettük fel az órát. Igazán jól sikerült, úgyhogy én is nagyon büszke voltam Tündére, és ő is boldog volt utána. :) Az utolsó órán tesztet írtak a diákok, utána pedig közösen karácsonyoztunk: keresztrejtvényt töltöttek ki a diákok csoportban, megtanultuk a Kis karácsony, nagy karácsony című slágert, és karácsonyi dalokat hallgattunk. Ja, és ettünk :) Szerintem klassz félév volt, és mindenki jó érzésekkel ment haza az utolsó óráról. Remélem, a külföldi diákok akkor is így fognak érezni, ha meglátják a neptunban az eredményeiket. :P

Hamarosan elkezdődik a női kurzusom is, erről majd egy következő posztban számolok be. Illetve lesz egy évértékelő bejegyzés is természetesen. :)

Végül szeretném ajánlani a MID van? című oldalt, ahol különböző, magyar mint idegen nyelv tanárok által készített tananyagokat találunk. Már egy feltöltéssel elérhető az összes tartalom, és ami igazán tetszik nekem, az az Adventi naptár:
Nyiss ki mindennap egy ablakot, és kapsz egy karácsonyi meglepetést...:)
Hangolódjunk...:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése