2014. június 11., szerda

Interkulturális hétvége

Hétvégén nagyon sok interkulturális élményben volt részem. Korábban megbeszéltük a tanítványaimmal, hogy a kurzus zárásaként mindenki főz a másiknak egy-egy nemzeti ételt. Először úgy terveztük, hogy együtt főzünk, de végül mindenki meg akart hívni mindenkit magához, úgyhogy a vendégeskedés mellett döntöttünk. Pénteken az arab konyha remekeiből kóstolhattunk. Minden annyira finom volt! Zöldséges-mandulás rizst (padlizsánnal, karfiollal), csirkét, házi készítésű joghurtot és egy különleges, petrezselymes salátát ettünk. A petrezselyem neve fársziul "jafari", ami egy tanítványom vezetékneve. :) Így szoktam más szavakat is megjegyezni, például a "nur" jelentése fény, és sok férfit hívnak így.
Az ételekre visszatérve, desszertként tejberizst kaptunk dióval és fahéjjal, kávét, fagyit...szóval nem maradtunk éhesek! :) Egyébként mindenki kanállal ette a rizst és a csirkét, csak én késsel-villával. Nagyon jól éreztük magunkat.

Vasárnap születésnapi zsúron voltam! Annyian voltak a kis lakásban, hogy én biztos nem mertem volna ennyi vendéget hívni. Ettünk masni alakú süteményt, tortát, itt is volt a finom tejberizsből. Ehhez szinte mindenki forró fekete teát kért. Egyébként tényleg buli volt, a nők még táncoltak is, nagyon szépen, a tanítványom felvette a népviseletét, amit ő maga varrt. Tényleg gyönyörű volt. Ezekről a dolgokról sajnos nincs képem, hiszen róluk nem lehet csak úgy bármilyen helyzetben képeket csinálni - ezt is fontos megtanulni. Na és persze csak nők és gyerekek voltunk. (Összesen vagy harmincan)

Valamikor a jövő héten én is meghívom magunkhoz a csoportot. Két hete gondolkozom, hogy mit főzzek...:)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése